Super-alimente


   De câteva zile caut informații despre ce fel de alimente ar trebui să avem în farfurie pentru a fi sănătoși, și pentru a ne putea menține greutarea, fără să trebuiască să facem sacrifiicii uriașe în legătură cu cantitatea de hrană pe care o mâncăm în fiecare zi.

   Și am ajuns la concluzia că sportul de diminață, orele fixe pentru cele minim 3 mese și consumul de apă (1 litru pentru fiecare 20kg corp) sunt sfinte pentru cei care își doresc să își îmbunătățească starea de sănătate și să își mențină greutatea în parametri optimi.

   Dar cum să mănâncăm și mult și bine, când alimentele de zi cu zi au atât de multe calorii, grăsimi și toxine? Ai mai jos o listă cu super-alimente: fructe,  legume și semințe care vin cu un aport nemaipomenit de nutrienți dar cu puține calorii. Găsești aceste super alimente în aproape orice plafar și le poți integra foarte ușor în dieta zilnică.

  Top 3 Super-alimente

3. Quinoa – Vine de pe vremea incaşilor, care o numeau aurul lor, seamănă la gust puţin cu orezul, în lumea ştiinţei este verişoară îndepărtată cu spanacul şi este plină de proteine. Bonus – are toţi aminoacizii esenţiali. Conţine de 2 ori mai multe fibre decât celelalte cereale – ea este considerată o pseudocereală.

Ţine de foame mult timp, scade colesterolul şi reglează nivelul de zahăr din sânge. Este bogată în fier şi în lisină (lisina este esenţială pentru creşterea şi repararea ţesuturilor). Are foarte mult magneziu, care relaxează vasele sangvine, deci alungă migrenele, scade riscul de diabet de tip 2, detoxifiază, dă energie şi ne ţine oasele şi dinţii sănătoşi. Şi nu putem uita cantitatea mare de riboflavină – vitamina B2 – din quinoa – care ajută creierul şi ajută la producerea noilor celule. 

2. Avocado –  I s-a dus vestea că protejează de cancerul de prostată, de cancerul oral (tot mai răspândit din cauza HPV-ului) şi de cancerul de sân.

Acest fruct – pentru că probabil ştiţi că este un fruct, deşi după gust i-ai spune legumă – ne poate aduce o sumedenie de beneficii medicale dacă îl primim în farfuriile noastre. Ajută la sănătatea ochilor pentru că are mai multă luteină decât orice alt fruct, iar această luteină ne protejează de cataractă şi de degenerare maculară. Ne scade colesterolul – într-un studiu făcut pe 45 de voluntari s-a observat o scădere a lui cu 17%, în medie, după ce oamenii au consumat avocado o săptămână. Ne protejează inima, previne infarctul, este o sursă inepuizabilă de vitamina E şi de alţi antioxidanţi celebri pentru că ţin cancerul departe.

1. Semintele de chia sunt printre cele mai mărunte semințe din lume dar care au proprietăți excepțional de complexe: sunt bogate în minerale, în acizi de omega-3, în antioxidanți și nu în ultimul rând, sunt bogate în proteine complexe. Semințele fac parte din familia salviei și au fost menționate încă din secolul al XVI-lea în documentele aztece, Codex Mendoza, afirmându-se că sunt cele mai complexe surse de energie și putere.

Vin în două culori, bej și negre, însă ambele variante sunt extraordinare. Consumă zilnic 2 linguri sub diferite forme precum smoothies, budinci, în pâinici raw, în salate, presară-le în cerealele de dimineată etc. și nu vei regreta.

  1. Conțin de 5 ori mai mult calciu decât laptele (plus boron care ajută calciul să se transfere în oase).
  2. Conțin de 3 ori mai mulți antioxidanți decât afinele.
  3. Conțin de 3 ori mai mult fier decât spanacul.
  4. Conțin de 3 ori mai multă fibră decât ovăzul.
  5. Conțin de 2 ori mai multe proteine decât orice fel de fasole, sământă sau cereală. Sunt o sursă completă de proteine, având toți amino-acizii esențiali care sunt prezenți într-o formă extrem de ușor de digerat.
  6. Conțin de 2 ori mai mult potasiu decât bananele.
  7. Conțin mai multă omega 3 decât semințele de in și nu se râncezesc.
  8. Pe lânga toate acestea sunt o sursă excelentă de energie, în special pentru atleți iar o cantitate mică oferă sațietate.
  9. Ajută corpul să elimine kilogramele în plus și taie pofta de mâncare.
  10. Ajută corpul să își susțină și să își reconstruiască mușchii în timpul exercițiului fizic,  în timpul sarcinii dar și după naștere, doarece ajută la regenerarea membranei.
  11. Crește lactația și este o sursă compactă de nutrienți pentru copii de orice vârstă.
  12. Nu au gust și absorb apa foarte ușor, transformându-se în mai puțin de 10 minute într-o budincă densă.
  13. Sunt ușor de digerat și imediat după ingerare sunt transportate și folosite de către celule corpului nostru.
  14. Pe lângă toate acestea, erau folosite de indieni și misionari pentru bandajarea rănilor pentru grăbirea vindecării și pentru evitarea infecșiei. Le foloseau pentru a îndepărta infecțiile din ochi și pentru clarificarea ochilor, prin simpla plăsare a doua seminte în ochi.
  15. Consumul de semințe de chia ajută la echilibrarea zahărului din sânge.

   O altă alternativă a acestor super alimente este consumul de suplimenți alimentari. Pentru mine sunt o soluțiile pentru mesele unde nu am timp să îmi pregătesc o masă plină de nutrienți pentru că sunt pe fugă, sau nu am super-alimente în casă.

   Alege ce se potrivește cel mai bine, cu stilul tău de viață și cu scopurile tale legate de starea ta de sănătate și control al greutății.

   Și nu uita: Ești ceea ce mănânci!

 

consultant în nutriție, Mădălina Nălbaru

telefon: 0749 601 301

e-mail: nutritiafamilieimele@gmail.com

 

 

Cum îmi mențin greutatea?


Menținerea greutății corporale se referă la dezvoltarea unor obiceiuri alimentare și de activitate fizică stabile și sănătoase. Înainte de orice, menținerea greutății înseamnă adoptarea unei noi atitudini față de propria persoană, față de greutatea corporală și față de actul de alimentație în sine.

Există o serie de strategii de menținere și control a greutății:

1. Consumarea micului dejun cu regularitate;
2. Monitorizarea săptămânală a greutății corporale;
3. Practicarea zilnică a unui tip de activitate fizică, cum ar fi o oră de mers pe jos;
4. Urmarea unei diete sarăce în grăsimi atunci când se consumă carbohidrați complecsi (sănătoși);
5.Păstrararea unei digestii sănătoase prin consum regulat de apă (minim 2l/ zi);
6. Menținerea numărului de calorii consumate zilnic (dacă vrei să știi câte calorii trebuie să consumi în fiecare zi, pentru a-ți menține greutatea, în funcție de înălțimea și Indicele tău de Masă Corporală, contactează-mă pentru a beneficia gratuit, de o evaluare nutrițională și corporală unde poți afla acest lucru, pe lângă multe altele).

Motivația este un factor esențial în menținerea greutății corporale. Abaterea de la programul alimentar reprezintă cel mai periculos dușman al motivației și deci pentru a putea avea rezultate pe termen lung trebuie să reducem numarul acestor abateri cât mai mult cu putință.

1. Evitarea noțiunilor de genul „niciodată”: „Niciodată n-o să mai mănânc cartofi prajiți”. Bineințeles că îi vei mai mânca sau măcar gusta și altădată, dar ai grijă să fie cu simțul răspunderii.
2. Pregătirea din timp a ocaziilor sociale care implică și consum alimentar: cu 2-3 zile înainte de eveniment trebuie adoptată o dietă mai saracă în calorii și astfel se va preîntâmpina vreo modificare pe cântar.
3. Evitarea obiceiului de a lasa farfuria curată; mai bine să se arunce la gunoi excesul de mâncare decât să fie purtat pe coapse sau în arterele coronariene.
4. Controlarea tentației de a mânca mai mult decat necesar. Exercitiul fizic este cea mai bună metodă de a controla pofta de mâncare exacerbată și a menține greutatea ponderală.
5. Urmarea principiului alimentațiiei sănătoase: puțin și des; acesta ajută la stabilizarea nivelului glucozei sanguine și la menținerea unui metabolism eficient al organismului.
6. Informația este putere. Cu cât se știu mai multe date privind elementele nutriției sănătoase, cu atât obiectivul de menținere a greutății va fi mai  ușor de atins. Inscrierea pe un forum pe aceasta tema, citirea unui newsletter săptămânal, găsirea unui grup cu preocupari în acest sens, păstrarea legăturii cu un consultant de nutriție, parciparea la un club al motivării persoanelor care își doresc să își controleze greutatea  sunt câteva elemente valoroase de motivație pentru menținerea greutății corporale.

Consultantul tău în nutriție,
Mădălina Nălbaru
telefon: 0749 601 301

Dacă îți dorești să faci parte dint-un Clubul de Nutriție, unde să primești motivație permanetă pentru a-ți atinge scopul tău de a-ți controla greutatea, lasă-mi un comentariu la acest articol și te voi pune în legătură cu Clubul de Nutriție din orașul tău.

Tratează laringita pe cale naturală


Ceai

Laringita este o afecţiune de sezon care implică cel mai adesea prezenţa tusei, răguşeala şi o stare generală supărătoare. Printre principalele cauze care declanşează această afecţiune se numără infecţia tractului respirator superior, iritarea corzilor vocale, sinuzita, refluxul gastro-esofagian şi alergiile. Chiar şi vorbirea excesivă, fumul de ţigară sau expunerea la noxele din mediul înconjurător duc la disconfort şi la iritarea corzilor vocale. În ciuda tuturor factorilor neprielnici, laringita poate sfârşi rapid dacă ştii ce paşi trebuie urmaţi.

„Consumul de lichide, îngrijirea igienei personale, evitarea tutunului şi a fumatului pasiv reduc riscul apariţiei infecţiilor respiratorii şi previn laringita”, a explicat dr. Carmen Nonn, medic specialist în medicină complementară.

Ce trebuie să facem şi ce trebuie să evităm

Corzile vocale sunt sensibile şi iritate, iar condimentele, nucile, seminţele uscate sau mâncărurile acide nu fac altceva decât să accentueze disconfortul şi inflamaţia din gât. Forţarea acestora prin ridicarea tonalităţii sau vorbitul excesiv este absolut interzisă, deoarece poate duce la leziuni care se vor resimţi şi după tratarea afecţiunii. De asemenea, băuturile carbogazoase şi cele bazate pe cafeină trebuiesc evitate, întrucât tind să deshidrateze organismul şi să producă iritaţii la nivelul laringelui.

Pentru o refacere rapidă, fumatul şi consumul de alcool sunt activităţi care trebuiesc întrerupte. O importanţă deosebită trebuie acordată alimentaţiei, recomandate fiind alimente moi, semilichide, lichide, călduţe. Temperatura mâncării joacă un rol deosebit, întrucât alimentele prea fierbinţi sau  prea reci inflamează mai mult zona afectată.

Tratament în 48 de ore

Laringita îşi poate găsi sfârşitul printr-un tratament natural local care garantează rezultate rapide. Pentru început, este esenţial repausul vocal, urmat de odihna la pat sau în cameră la o temperatură potrivită, între 20-22 grade Celsius. Urmează apoi inhalaţiile cu substanţe balsamice şi aplicarea de căldură locală în jurul gâtului pentru a calma şi diminua disconfortul.

Aerosolii cu antibiotice naturale, asemenea eucaliptului sau uleiului esenţial de lavandă, administrarea de antiinflamatorii sau de antibiotice naturale, precum uleiul esenţial de cuişoare,  sunt de nelipsit în vindecarea laringitei.

Ceaiurile vindecă din interior, liniştesc şi hidratează zona inflamată. Cele mai eficiente ceaiuri în tratarea laringitei sunt urmatoarele:
· Ceaiul de cimbru sau cimbrişor este calmant, antiviral, antiseptic, expectorant şi cicatrizant. Infuzia se face prin scufundarea unei linguriţe de plantă într-o cană de apă caldă, două cani de ceai pe zi fiind de ajuns pentru a avea un efect rapid şi garantat.

· Ceaiul de flori de muşeţel este antiinflamator, antiseptic, emoilent şi cicatrizant şi se consumă de două ori pe zi. O linguriţă de plantă la o cană de apă este de ajuns pentru a crea o infuzie puternică şi eficientă. Este recomandat consumul a două căni de ceai pe zi.
· Ceaiul din frunze de pătlagină este bactericid, hemostatic, cicatrizant, antiinflamator şi antiseptic. Se foloseşte atât ca gargară, cât şi ca infuzie rezultată din scufundarea unei linguriţe de plantă la o cană cu apă clocotită.

Pe lângă aceste ceaiuri, inhalaţiile cu soluţie de uleiuri esenţiale de eucalipt, cimbru, mentă, fenicul, muguri de plop sau scoarţă de salcie sunt de asemenea indicate.

Complicaţii

Dacă infecţia nu este tratată în timp util, pot apărea complicaţii locale, caracterizate prin persistenţa infecţiei, inflamaţiei şi accese de sufoare, sau generale, care presupun extinderea procesului infecţios la alte organe. Imunitatea organismului va scadea treptat, acesta devenind vulnerabil şi predispus laringo-traheo-bronşitei, otitei, sinuzitei,  bronhopneumoniei  sau meningitei.

Netratată la timp, laringita poate degenera în insuficienţă respiratorie, accese de sufocare şi tuse lătrătoare, simptome care debutează adesea pet imp de noapte. Ignoranţa sau automedicamentaţia pot croniciza afecţiunea, tusea şi răguşeala persistând pe o perioadă îndelungată de vreme.